BMW E31 – czyli typ który miał rywalizoważ z czołowymi supersamochodami europy

BMW znane jest z produkcji samochodów które mają dobre osiągi i są też komfortowymi. Dobrzy przykładem takiej szybkiej limuzyny może być BMW 550 lub BMW M5. Te dwa modele do bardzo szybkie sportowe sedany, które są też spore jeśli chodzi o wnętrze. Lecz te auta nie są taką legendą jak Lamborghini Murcielago, bo wiele brakuje im do stylistyki wykonania Włoskich super samochodów produkowanych na zamówienie.
Istniał jednak model BMW który miał konkurować z najsłynniejszymi super samochodami Europy i świata, a konkretniej było to BMW o oznaczeniu E31. Ta generacja była produkowana od roku 1989 do 1999. Jednym słowem było to BMW 830, BMW 840 i BMW 850. Najmocniejszą z tych wersji to 850 CSi z silnikiem o mocy 381 koni mechanicznych. Ta najmocniejsza opcja była produkowana od roku 1992 do 1996 i miała silnik o pojemności 5.6 litra. Dlatego auto to było bardzo ciekawą alternatywą dla najmocniejszego Mercedesa SL z tamtej epoki. Było też niezwykle piękne jeśli chodzi o linię nadwozia i zasadniczo nadal jest, choć sztuki w bardzo dobrym stanie swoje kosztują.
BMW E31, czyli to najlepsze BMW 850 nie przypomina auta takiego jak BMW 550, bo BMW E31 to Coupe o dwudrzwiowym nadwoziu i o czterech miejscach siedzących. Ma ono też prawie cztery metry i osiemdziesiąt centymetrów długości. Lecz najistotniejsze jest to, że wygląda tak jak genialny sportowy samochód i ma jego osiągi dzięki potężnemu silnikowi. Auto to ma też bagażnik o pojemności 320 litrów, ale to nie ze względu na praktyczne cechy miłośniki marki szukają tego modelu w gąszczu ofert na serwisach aukcyjnych. Tu kluczowe znaczenie ma to, że model ten w najmocniejszej odmianie nie był produkowany zbyt długo. To zaledwie jedna generacja o oznaczeniu E31, która nawet dziś imponuje wyglądem i osiągami. No i jeśli zejdziemy o numerek niżej czyli do generacji E30, czyli do BMW M3 to też będziemy mieli ciekawego klasyka, ale jeszcze te kilka lat temu BMW E30 było dobrą opcją dla wiejskiego maniaka driftu, a BMW E31 czyli BMW 850 było raczej tym nie osiągalnym ideałem, bo model ten z najmocniejszym silnikiem jest bardzo drogi i co najistotniejsze jest też drogim w eksploatacji. Dlatego nadaje się bardziej do kolekcji samochodów niż do zwyczajnej jazdy po mieście.
Kluczowe znaczenie ma też to że BMW 840 i BMW 850 systematycznie zyskują na wartości, bo niewiele ich wyprodukowano i co najistotniejsze egzemplarzy w stanie akuratnym jest niewiele. Chodzi tu o to, że auta te produkowano od roku 1989 do 1999 i to nie tak jak te bardziej dostępne modele BMW, bo ta konkretna odmiana była sportowym Coupe i modelem który miał rywalizować z najsłynniejszymi super samochodami. Dlatego te najmocniejsze wersje były niszową produkcją i tak niewiele jest ich w stanie dobrym lub akuratnym. Lata eksploatacji i niebezpieczne sytuacje na drogach zrobiły swoje i dlatego właśnie chętni na BMW E31 nie powinni tracić czasu, tylko wyszukiwać egzemplarze, które da się jeszcze ocalić przed śmiercią na złomowisku, bo za jakieś piętnaście lub dwadzieścia lat auta te mogą nawet potroić swoją wartość, o ile będą w tym wzorowym stanie technicznym.

Możesz być zainteresowany również:

https://gdansk.bmw-bawariamotors.pl/samochody-uzywane-do-odbioru/BMW-X6-xDrive40d-Czerwony,6DT6EMznegpUHvEpwlsUZ8

https://gdansk.bmw-bawariamotors.pl/samochody-uzywane-do-odbioru/BMW-X4-xDrive-20d-Bialy,7nilA8BxGekGIS4JI0nUuM

https://gdansk.bmw-bawariamotors.pl/samochody-uzywane